A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Скотарська гімназія імені Руслана Ігнатишина Воловецької селищної ради Мукачівського району Закарпатської області

ПОЛОЖЕННЯ про команду супроводу дітей з ООП

ПОГОДЖЕНО                                                                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО

на засіданні педагогічної ради №4                                                            Директор гімназії

від 24.10.2022 року                                                                    __________  Михайло БЕЦА    

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про команду психолого-педагогічного супроводу дітей

з особливими освітніми потребами у

Скотарській гімназії імені Руслана Ігнатишина

 

І. Загальні положення

1. Положення про команду психолого-педагогічного супроводу

дитини з особливими освітніми потребами розроблено відповідно до Закону

України (ст. 20)  «Про освіту»,  наказу  МОН  №609   від 08.06.2018   «Про

затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного

супроводу   дитини з особливими освітніми  потребами в закладі  загальної

середньої та дошкільної освіти».

2. Це Положення визначає основні принципи, завдання та функції, а також порядок організації  діяльності  команди  психолого-педагогічного

супроводу  дітей з особливими освітніми потребами (далі – Команда супроводу), які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в закладі

загальної середньої освіти.

3. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:

індивідуальний освітній план - документ (частина ІПP), що визначає

послідовність, форму і темп засвоєння дитиною з ООП у закладі  освіти

компонентів освітньої програми з метою реалізації її індивідуальної освітньої

траєкторії.

4. Персональний склад Команди супроводу затверджується наказом

директора Скотарської гімназії  імені Руслана Ігнатишина.

5. Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з ІРЦ з питань

надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її

діяльності.

ІІ. Склад учасників Команди супроводу

1. Склад Команди супроводу визначається з урахуванням освітніх потреб     дітей з ООП.

2. До складу Команди супроводу дитини з ООП входять:

  постійні учасники:

заступник директора з навчално-виховної роботи,

вчитель,

асистент вчителя,

практичний психолог,

 

батьки дитини з ООП тощо;

залучені фахівці:

фахівець з ІРЦ

 служби у справах дітей тощо.

ІІІ. Принципи діяльності Команди супроводу

1. Основними принципами діяльності Команци супроводу є:

- повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП;

- дотримання інтересів дитини з OOH, недопущення дискримінації  та порушення її прав;

- командний підхід;

- активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до освітнього

процесу та розробки  IПP;

- конфіденційність та дотримання етичних принципів;

- міжвідомча співпраця.

IV. Завдання Команди супроводу

1. Команда супроводу виконує наступні завдання:

- збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси,

труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу

виконання ІПP;

- визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно- розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг;

- розроблення ІПР для дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;

- надання методичної підтримки педагогічним працівникам гімназії з

організації інклюзивного навчання;

- створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє

середовище;

- проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо

особливостей їх розвитку, навчання та виховання;

- проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти

серед педагогічних працівників; батьків і дітей з метою недопущення

дискримінації та порушення прав дитини; формування дружнього та

неупередженого ставлення до дітей з ООП.

V. Основні функції учасників Команди супроводу

 

Заступник директора з навчально-виховної роботи:

- формування складу Команди супроводу;

- призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;

- організація роботи Команди супроводу;

- контроль за виконанням висновку ІРЦ;

- залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання

психолого- педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;

- контроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу  своїх функцій;

- розроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу

індивідуального навчального плану дитини з ООП;

- залучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження  ІПР;

- оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до  реалізації ІПР;

- моніторинг виконання ІПР.

 Практичний психолог:

- вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;

- психологічний супровід дитини з ООП;

- надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з  IПP;

- надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги

педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;

- консультативна робота з батьками дитини з ООП;

- просвітницька робота щодо формування психологічної готовності

в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі;

- соціально-педагогічний патронаж дитини з ООП та її батьків;

- виявлення соціальних проблем, які потребують негайного

вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою

надання допомоги;

- вивчення соціальних умов розвитку дитини з ООП;

- соціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;

- інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів

позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей;

- надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів   ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків,

формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання

особистісних, міжособистісних конфліктів;

- захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням  представлення її інтересів у відповідних органах та службах.

Вчитель:

- забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПP;

- підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП,

її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною навчальної програми/освітнього плану;

- визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня

Досягнення кінцевих цілей навчання; передбачених ІПP;

- створення належного мікроклімату в колективі;

- надання інформації батькам про стан засвоєння навчальної

програми/освітнього плану дитиною з ООП.

 Асистент вчителя:

- спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних

особливостей, схильностей, інтересів та потреб;

- участь в організації освітнього процесу дитини з ООП;

- участь у розробці ІПP;

- адаптація освітнього середовища; навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;

- оцінка спільно з вчителем  рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

- підготовка інформації для учасників засідання Команди

супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;

- надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо  особливостей розвитку дитини з ООП.

 Батьки дитини з ООП:

- доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);

- прийняття участі у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПP;

- створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.

VI. Організація роботи Команди супроводу

- Загальне керівництво Командою супроводу дитини з ООП

покладається на директора  або заступника директора з навчально-виховної

роботи, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду

завдань та розподіл функцій між її учасниками.

- Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.

- Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться не менше трьох разів протягом навчального року.

- За потреби скликаються позачергові засідання. Ініціювати позачергове засідання Команди супроводу може будь-хто з її учасників.

- Головою засідання Команди супроводу є заступник директора або вчитель.

- Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від

загального складу).

- Рішення засідання Команди супроводу оформляється протоколом, який веде секретар засідання. Протокол засідання підписується  головою, секретарем та всіма учасниками засідання.

- Секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.

 VII. Організація надання психолога-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми  потребами

- Відповідно до висновку ІРЦ, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності), результатів психологопедагогічного вивчення дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини     з ООП впродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу.

ІПР погоджується батьками та затверджується керівником закладу освіти.

- Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини у закладі освіти - тричі на  навчальний рік (у разі     

- Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда

супроводу розробляє індивідуальний навчальний план, індивідуальну

навчальну програму та індивідуальний освітній план з закладі освіти.

- Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП.

- Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.

- У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР, Команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги.

- Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП.

- Корекційно-розвиткові заняття згідно з ІПР проводяться педагогічними працівниками закладу освіти та (або) залученими фахівцями ІРЦ, інших установ/закладів, фізичними особами, які мають право  здійснювати освітню діяльність у сфері освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень