ПОЛОЖЕННЯ про команду супроводу дітей з ООП
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні педагогічної ради №4 Директор гімназії
від 24.10.2022 року __________ Михайло БЕЦА
ПОЛОЖЕННЯ
про команду психолого-педагогічного супроводу дітей
з особливими освітніми потребами у
Скотарській гімназії імені Руслана Ігнатишина
І. Загальні положення
1. Положення про команду психолого-педагогічного супроводу
дитини з особливими освітніми потребами розроблено відповідно до Закону
України (ст. 20) «Про освіту», наказу МОН №609 від 08.06.2018 «Про
затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного
супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної
середньої та дошкільної освіти».
2. Це Положення визначає основні принципи, завдання та функції, а також порядок організації діяльності команди психолого-педагогічного
супроводу дітей з особливими освітніми потребами (далі – Команда супроводу), які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в закладі
загальної середньої освіти.
3. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
індивідуальний освітній план - документ (частина ІПP), що визначає
послідовність, форму і темп засвоєння дитиною з ООП у закладі освіти
компонентів освітньої програми з метою реалізації її індивідуальної освітньої
траєкторії.
4. Персональний склад Команди супроводу затверджується наказом
директора Скотарської гімназії імені Руслана Ігнатишина.
5. Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з ІРЦ з питань
надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її
діяльності.
ІІ. Склад учасників Команди супроводу
1. Склад Команди супроводу визначається з урахуванням освітніх потреб дітей з ООП.
2. До складу Команди супроводу дитини з ООП входять:
постійні учасники:
заступник директора з навчално-виховної роботи,
вчитель,
асистент вчителя,
практичний психолог,
батьки дитини з ООП тощо;
залучені фахівці:
фахівець з ІРЦ
служби у справах дітей тощо.
ІІІ. Принципи діяльності Команди супроводу
1. Основними принципами діяльності Команци супроводу є:
- повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП;
- дотримання інтересів дитини з OOH, недопущення дискримінації та порушення її прав;
- командний підхід;
- активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до освітнього
процесу та розробки IПP;
- конфіденційність та дотримання етичних принципів;
- міжвідомча співпраця.
IV. Завдання Команди супроводу
1. Команда супроводу виконує наступні завдання:
- збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси,
труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу
виконання ІПP;
- визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно- розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг;
- розроблення ІПР для дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;
- надання методичної підтримки педагогічним працівникам гімназії з
організації інклюзивного навчання;
- створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє
середовище;
- проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо
особливостей їх розвитку, навчання та виховання;
- проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти
серед педагогічних працівників; батьків і дітей з метою недопущення
дискримінації та порушення прав дитини; формування дружнього та
неупередженого ставлення до дітей з ООП.
V. Основні функції учасників Команди супроводу
Заступник директора з навчально-виховної роботи:
- формування складу Команди супроводу;
- призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;
- організація роботи Команди супроводу;
- контроль за виконанням висновку ІРЦ;
- залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання
психолого- педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;
- контроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу своїх функцій;
- розроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу
індивідуального навчального плану дитини з ООП;
- залучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР;
- оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;
- моніторинг виконання ІПР.
Практичний психолог:
- вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;
- психологічний супровід дитини з ООП;
- надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з IПP;
- надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги
педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
- консультативна робота з батьками дитини з ООП;
- просвітницька робота щодо формування психологічної готовності
в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі;
- соціально-педагогічний патронаж дитини з ООП та її батьків;
- виявлення соціальних проблем, які потребують негайного
вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою
надання допомоги;
- вивчення соціальних умов розвитку дитини з ООП;
- соціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;
- інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів
позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей;
- надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків,
формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання
особистісних, міжособистісних конфліктів;
- захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням представлення її інтересів у відповідних органах та службах.
Вчитель:
- забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПP;
- підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП,
її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною навчальної програми/освітнього плану;
- визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня
Досягнення кінцевих цілей навчання; передбачених ІПP;
- створення належного мікроклімату в колективі;
- надання інформації батькам про стан засвоєння навчальної
програми/освітнього плану дитиною з ООП.
Асистент вчителя:
- спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних
особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
- участь в організації освітнього процесу дитини з ООП;
- участь у розробці ІПP;
- адаптація освітнього середовища; навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;
- оцінка спільно з вчителем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
- підготовка інформації для учасників засідання Команди
супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
- надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дитини з ООП.
Батьки дитини з ООП:
- доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);
- прийняття участі у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПP;
- створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.
VI. Організація роботи Команди супроводу
- Загальне керівництво Командою супроводу дитини з ООП
покладається на директора або заступника директора з навчально-виховної
роботи, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду
завдань та розподіл функцій між її учасниками.
- Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.
- Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться не менше трьох разів протягом навчального року.
- За потреби скликаються позачергові засідання. Ініціювати позачергове засідання Команди супроводу може будь-хто з її учасників.
- Головою засідання Команди супроводу є заступник директора або вчитель.
- Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від
загального складу).
- Рішення засідання Команди супроводу оформляється протоколом, який веде секретар засідання. Протокол засідання підписується головою, секретарем та всіма учасниками засідання.
- Секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.
VII. Організація надання психолога-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами
- Відповідно до висновку ІРЦ, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності), результатів психологопедагогічного вивчення дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини з ООП впродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу.
- ІПР погоджується батьками та затверджується керівником закладу освіти.
- Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини у закладі освіти - тричі на навчальний рік (у разі
- Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда
супроводу розробляє індивідуальний навчальний план, індивідуальну
навчальну програму та індивідуальний освітній план з закладі освіти.
- Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП.
- Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.
- У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР, Команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги.
- Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП.
- Корекційно-розвиткові заняття згідно з ІПР проводяться педагогічними працівниками закладу освіти та (або) залученими фахівцями ІРЦ, інших установ/закладів, фізичними особами, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти.